Veel gestelde vragen

Heb je vragen over de locatie, toegang, je overeenkomst of betaling? Bekijk dan hier de veelgestelde vragen voor onze huurders.

Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen vragen we je om eerst de locatie waar je een ruimte huurt te selecteren.

Selecteer locatie:

Toegang

Ik krijg de voordeur van mijn opslagruimte niet open, wat moet ik doen?

Het openen van de voordeur verschilt per locatie. Klik daarom hier om eerst je locatie te selecteren.

De Nuki app werkt bij mij niet, wat moet ik doen?

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom de Nuki app niet werkt. Wil je eerst de onderstaande vragen doorlopen:

  1. Heb je de toegestuurde code binnen 48 uur gebruikt om de app te downloaden? Nee? In dat geval is de code verlopen en dien je een nieuwe op te vragen via [email protected]
  2. Heb je je bluetooth aan staan? Nee? Zet deze aan en start de app opnieuw op.
  3. Heb je de app opnieuw opgestart? Nee? Sluit de app dan eerst volledig af en start deze opnieuw op.

Werkt de Nuki app nog steeds niet? Bel dan even naar 085-060 76 86 en kies in het keuzemenu optie 2.

Het telefoonnummer voor de voordeur werkt bij mij niet, wat moet ik doen?

Er kunnen verschillen redenen zijn waarom het telefoonnummer voor de voordeur niet werkt. Wil je eerst onderstaande vragen doorlopen:

  1. Heb je het telefoonnummer correct overgenomen? Wil je het nummer cijfer voor cijfer doornemen? Het juiste nummer voor de voordeur [telefoonnummer].
  2. Bel je anoniem? Indien je anoniem belt dan herkent het systeem het door jou opgegeven telefoonnummer niet en opent hij de deuren ook niet.
  3. Heb je het nummer met 0033 toegevoegd? Het kan zijn dat jouw telefoon het nummer alsnog automatisch heeft opgeslagen met +33, je kunt dan het beste dit handmatig wijzigen in je contacten.
  4. Werkt 0033 niet? Probeer het dan toch eens met +33, het komt een enkele keer voor dat juist +33 werkt.
  5. Bel je met het door jou opgegeven 06-nummer naar de deur? Alleen huurders met een overeenkomst waarin het opgegeven telefoonnummer in staat hebben toegangsrechten voor de voordeur.
  6. Heb je buitenlandbellen aan staan? Aangezien het telefoonnummer een Frans nummer is, dien je buitenlandbellen aan te hebben staan.
  7. Heb je jouw SIM kaart net nieuw gekocht? Bij veel providers kun je pas 10 weken na activatie bellen naar een buitenlands nummer. Aangezien je voor het openen van de deur belt naar een Frans nummer zal dit dus voor die periode niet werken.
  8. Bel je tussen 7:00 – 23:00 naar het nummer? Voor 7:00 en na 23:00 heeft niemand toegang en werkt het nummer dan ook niet.

Werkt jouw telefoonnummer nog steeds niet? Bel dan even naar 085-060 76 86 en kies in het keuzemenu optie 2.

Het telefoonnummer voor het hek of de slagboom werkt bij mij niet, wat moet ik doen?

Er kunnen verschillen redenen zijn waarom het telefoonnummer voor de voordeur niet werkt. Wil je eerst onderstaande vragen doorlopen:

  1. Heb je het telefoonnummer correct overgenomen? Wil je het nummer cijfer voor cijfer doornemen? Het juiste nummer voor de voordeur [telefoonnummer_hek].
  2. Bel je anoniem? Indien je anoniem belt dan herkent het systeem het door jou opgegeven telefoonnummer niet en opent hij de deuren ook niet.
  3. Heb je het nummer met 0033 toegevoegd? Het kan zijn dat jouw telefoon het nummer alsnog automatisch heeft opgeslagen met +33, je kunt dan het beste dit handmatig wijzigen in je contacten.
  4. Werkt 0033 niet? Probeer het dan toch eens met +33, het komt een enkele keer voor dat juist +33 werkt.
  5. Bel je met het door jou opgegeven 06-nummer naar de deur? Alleen huurders met een overeenkomst waarin het opgegeven telefoonnummer in staat hebben toegangsrechten voor de voordeur.
  6. Heb je buitenlandbellen aan staan? Aangezien het telefoonnummer een Frans nummer is, dien je buitenlandbellen aan te hebben staan.
  7. Heb je jouw SIM kaart net nieuw gekocht? Bij veel providers kun je pas 10 weken na activatie bellen naar een buitenlands nummer. Aangezien je voor het openen van de deur belt naar een Frans nummer zal dit dus voor die periode niet werken.
  8. Bel je tussen 7:00 – 23:00 naar het nummer? Voor 7:00 en na 23:00 heeft niemand toegang en werkt het nummer dan ook niet.

Werkt jouw telefoonnummer nog steeds niet? Bel dan even naar 085-060 76 86 en kies in het keuzemenu optie 2.

De Key4Friends app (Mobile Key van SimonsVoss) werkt bij mij niet, wat moet ik doen?

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom de Key4Friends app (Mobile Key van SimonsVoss) niet werkt. Wil je eerst de onderstaande vragen doorlopen:

  1. Heb je via Mobile Key al een mail ontvangen met daarin de uitnodigingslink voor de Key4Friends app? Heb je als in je spam gekeken?
  2. Het kan soms tot 12 uur duren voordat je de mail ontvangt. Wacht je al langer dan 12 uur op de mail? Vraag dan een nieuwe mail aan via [email protected]
  3. Heb je je internet aan staan? Nee? Zet deze aan en start de app opnieuw op.
  4. Heb je de app opnieuw opgestart? Nee? Sluit de app dan eerst volledig af en start deze opnieuw op.

Werkt de Key4Friends (Mobile Key van SimonsVoss) app nog steeds niet? Bel dan even naar 085-060 76 86 en kies in het keuzemenu optie 2.

Kan ik ook iemand anders toegang geven tot de door mij gehuurde opslagruimte?
Het is toegestaan om ook iemand anders toegang te geven tot de door jou gehuurde ruimte. Wel ben jij, als onze contractpersoon, verantwoordelijk voor zijn acties en daden. Geef ons de naam en het emailadres van de persoon die je toegang wilt geven door via [email protected] en we versturen een uitnodiging voor de Nuki app.
Kan ik ook iemand anders toegang geven tot de door mij gehuurde opslagruimte?
Het is toegestaan om ook iemand anders toegang te geven tot de door jou gehuurde ruimte. Wel ben jij, als onze contractpersoon, verantwoordelijk voor zijn acties en daden. Geef ons de naam en het telefoonnummer van de persoon die je toegang wilt geven door via [email protected] en we voegen het telefoonnummer toe aan het systeem.
Kan ik ook iemand anders toegang geven tot de door mij gehuurde opslagruimte?
Het is toegestaan om ook iemand anders toegang te geven tot de door jou gehuurde ruimte. Wel ben jij, als onze contractpersoon, verantwoordelijk voor zijn acties en daden. Geef ons de naam en het emailadres van de persoon die je toegang wilt geven door via [email protected] en we versturen een uitnodiging voor de Mobile Key app.

Overeenkomst

Hoe kan ik mijn overeenkomst opzeggen?

Je kunt je overeenkomst opzeggen door een mail met jouw opzegging te sturen naar [email protected].

Wat is de opzegtermijn?

We hanteren een opzegtermijn van 1 maand, gerekend vanaf de ingangsdag van jouw contract. Stel je huurt per 3 juni en je wil per 3 september je ruimte uit, dan dien je voor 3 augustus op te zeggen.

Hoe kan ik mijn overeenkomst verlengen?

Je overeenkomst loopt in eerste instantie voor de duur van 1 maand. Hierna wordt de overeenkomt automatisch maandelijks verlengd.

Ik heb mijn overeenkomst opgezegd, kan ik hem met een maand verlengen?

Het is niet in alle gevallen mogelijk om een opgezegde ruimte met een maand of langer te verlengen. Dit kan alleen als jouw ruimte nog niet verhuurd is na jouw einde contractdatum. Je kunt de actuele status en de mogelijkheden opvragen door een mail te sturen naar [email protected].

Sleutel

Wanneer ontvang ik de sleutel van mijn opslagruimte?

Indien je jouw opslagruimte ver van tevoren hebt gehuurd ontvang je de sleutel minimaal 2 werkdagen voordat jouw ingangsdatum ingaat.

Dit is uiteraard niet het geval indien je de opslagruimte per de volgende dag hebt gehuurd. In dat geval sturen we dezelfde dag de sleutel voor 17:00 op en dan ontvang je de sleutel normaal gesproken op de ingangsdatum.

PostNL garandeert echter geen levering binnen 24 uur, dus hou hier rekening mee door tijdig jouw opslagruimte te huren.

Ik heb de sleutel van mijn opslagruimte nog niet ontvangen, wat moet ik doen?

Je ontvangt je sleutel minimaal 2 werkdagen voordat jouw ingangsdatum ingaat. Dit is uiteraard niet het geval indien je de opslagruimte per de volgende dag hebt gehuurd. In dat geval sturen we dezelfde dag de sleutel voor 17:00 op en dan ontvang je de sleutel normaal gesproken op de ingangsdatum.

PostNL garandeert echter geen levering binnen 24 uur, dus hou hier rekening mee door tijdig jouw opslagruimte te huren.

Heb je de opslagruimte tijdig gehuurd en heb je de sleutel nog niet ontvangen? Stuur dan een mail naar [email protected] om de actuele status van jouw sleutel op te vragen.

Ik wil de sleutels van mijn opslagruimte retourneren, waar kan ik de sleutels naar toe sturen?

Je kunt de sleutel gratis naar ons terugsturen via de retourenvelop die je tegelijk met de sleutel van ons hebt ontvangen. Heb je geen retourenvelop? Stuur de sleutel dan voorzien van het label in een dubbele envelop gratis retour naar ons antwoordnummer.

Storage Share
Antwoordnummer 98063
1000 VA Amsterdam

Incasso

Wanneer wordt de huur afgeschreven?

De huur wordt, circa 14 werkdagen voor de ingangsdatum van de nieuwe periode, via automatische incasso afgeschreven.

Kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?

Je kunt je rekeningnummer laten wijzigen door een mail te sturen naar: [email protected]

Ik wil een opslagruimte huren, maar ik heb even geen geld op mijn rekening, wat nu?

Let op dat je voldoende saldo op je rekening hebt zodat de afschrijving kan plaatsvinden. Voor een mislukte automatische incasso zijn wij namelijk genoodzaakt 20 euro administratiekosten in rekening te brengen.

Kun je de huur deze maand niet betalen?
Stuur dan een mail met de reden en hoe je dit op wil lossen naar [email protected] en wij nemen contact met je op.

Wat zijn de administratiekosten?

Zoals je weet, betaal je bij ons naast de laagste prijs voor je ruimte. Ook betaal je bij ons (in tegenstelling tot bij de meeste andere opslagbedrijven) geen extra kosten.

Wel brengen we bij het mislukken van een incasso 20 euro administratiekosten in rekening. Een mislukte incasso zorgt voor veel extra kosten. Om onze prijzen laag te kunnen houden zijn wij genoodzaakt de kosten hiervoor in rekening te brengen bij het mislukken van een incasso. 

Opslagruimte

Er is iets kapot in mijn opslagruimte, wat moet ik doen?

Is er iets kapot in jouw ruimte? Stuur dan een foto van de schade of van datgene wat kapot is met een begeleidende email naar [email protected]

Er is iets kapot op de locatie, wat moet ik doen?

Is er iets kapot op de locatie? Stuur dan een foto van de schade of van datgene wat kapot is met een begeleidende email naar [email protected]

Algemene voorwaarden

Waar vind ik de algemene voorwaarden?

De algemene voorwaarden zijn te vinden via onderstaande link: https://storage-share.nl/algemene-voorwaarden

Staat jouw vraag er niet tussen?
Neem dan contact met ons op via mail ([email protected]) of bel ons tijdens kantoortijden (085-0607686).