Veel gestelde vragen

Hulp nodig? Hier vindt je de meest gestelde vragen.
Staat jouw vraag er niet tussen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Ruimtes

Hoe boek ik een ruimte op Storage Share?

Je zoekt in de stad naar jouw wens de ruimte die geschikt is voor jouw spullen. De verhuurder heeft in zijn advertentie aangegeven om wat voor ruimte het gaat. Daarnaast heeft de verhuurder de mogelijkheid om beperkingen aan het type opslagspullen op te leggen.

Zodra jouw wensen matchen met de ruimte en de wensen van de verhuurder kun je de ruimte boeken.

Nadat je het stappenplan hebt doorlopen heeft de verhuurder 48 uur de tijd om te reageren op jouw verzoek.

Welke typen ruimten zijn er?

Omdat bijna geen enkele ruimte gelijk is staat bij iedere advertentie aangegeven hoe groot de ruimte is, waar deze zich bevindt en of je zelfstandig toegang hebt.

Daarnaast zal de verhuurder aangeven wat zijn voorkeur heeft met betrekking tot mogelijk door huurders gestalde spullen. Het is mogelijk dat de ene verhuurder liever alleen grote objecten en spullen in zijn ruimte wil hebben en dat een andere verhuurder geen beperkingen oplegt.

Reservering

Welke stappen moet ik doorlopen voordat ik kan reserveren?

Om onze kwaliteit te waarborgen en ons platform betrouwbaar te maken vragen we, voordat je kunt reageren op een advertentie, eerst jouw persoonlijke profiel gereed te maken.

Jouw profiel bestaat uit je persoonlijke gegevens, adres en een aantal persoonlijke kenmerken. Daarnaast kun je een foto en een beschrijving van jezelf toevoegen zodat verhuurders kennis met jou kunnen maken.

Nadat je jouw profiel compleet hebt gemaakt kun je iedere aangeboden ruimte reserveren.

Hoe dien ik een reserveringsaanvraag in?

Als je een geschikte ruimte hebt gevonden kun je een reserveringsaanvraag indienen bij een verhuurder. Heb je toch nog vragen? Stuur de aanbieder van de ruimte dan eerst een persoonlijk bericht.

Nadat de verhuurder akkoord is gegaan met jouw aanvraag ontvang je van ons een mail met de bevestiging van jouw reservering. De volledige overeengekomen prijs voor de ruimte worden nu in rekening gebracht.

Is de verhuurder niet akkoord gegaan met jouw aanvraag, dan wordt reservering niet omgezet in een boeking, er worden dan ook geen kosten in rekening gebracht. Jij ontvangt van de verhuurder altijd een persoonlijk bericht met de reden van de weigering.

Hoe dien ik een reserveringsaanvraag in?

Nadat je een reserveringsaanvraag hebt gedaan moeten, voordat jouw reservering kan worden bevestigd, de volgende stappen zijn doorlopen:

  1. Jouw profiel is compleet.
  2. Je betaalinformatie is toegevoegd aan de reservering.
  3. De verhuurder moet jouw aanvraag hebben goedgekeurd.

Zodra aan bovenstaande stappen is voldaan ontvang jij van ons een mail met jouw reservering.

Hoeveel tijd heeft een verhuurder om op mijn reserveringsaanvraag te reageren?

Een verhuurder heeft 48 uur de tijd om een reserveringsaanvraag goed te keuren of af te wijzen. Daarnaast ontvang je van ons een email een update over je aanvraag.

Als de verhuurder jouw aanvraag accepteert wordt de betaling door Storage Share geïnd en verwerkt. Indien jouw aanvraag niet door de verhuurder is geaccepteerd worden er geen kosten in rekening gebracht, verwerken wij de betaling dan ook niet.

Kosten en betaling

Wat is de huurdersfee?

De huurderfee is de fee die zal worden berekend aan de hand van het met de verhuurder afgesproken verhuurtarief. De huurdersfee bedraagt 20% van het verhuurtarief en zijn bedoelt om kosten die gemoeid zijn met het in stand houden en uitbreiden van het platform te dekken.

Wanneer betaal ik voor een reservering?

Tijdens je reserveringsverzoek worden ook je betalingsinformatie opgevraagd. Hier wordt niets mee gedaan totdat de verhuurder jouw reservering heeft bevestigd en daarmee heeft omgezet in een boeking. Zodra de verhuurder heeft bevestigd wordt jouw betaling verwerkt en wordt het geld van jouw rekening afgeschreven.

Om ervoor te zorgen dat de reservering aan zowel jouw verwachtingen als ook aan de verwachtingen van de verhuurder voldoet houden wij de betaling tot 24 uur na het inchecken in ons bezit. Indien er iets niet helemaal in orde is, kun jij of de verhuurder dit bij ons melden en dan nemen wij contact met jou of de verhuurder op.

Hoe verwerkt Storage Share betalingen?

Om ervoor te zorgen dat zowel de huurder als de verhuurder blij is met de boeking is ons systeem zo ingericht dat er een periode van 24 uur zit tussen het tijdstip van inchecken en het verwerken van de uitbetaling aan de verhuurder.

Indien er iets ontbreekt aan de ruimte of er iets anders niet helemaal in orde is heeft zowel de huurder als de verhuurder de mogelijkheid om de boeking te annuleren. De huurder ontvangt in dat geval van ons zijn geld terug.

Hoe wordt de prijs bepaald voor mijn reservering?

De totale prijs van jouw reservering wordt bepaald door een aantal zaken. Hierbij wordt er onderscheid gemaakt tussen zaken die de verhuurder in rekening brengt, de kosten die Storage Share in rekening brengt en de overige kosten die andere partijen zoals (lokale) overheden in rekening brengen.

Verhuurder

  • Afgesproken verhuurtarief: De prijs die jij met de verhuurder hebt afgesproken voor de verhuur van de ruimte.

Storage Share

  • 20% huurdersfee: De huurdersfee is afhankelijk van de door jou en de verhuurder afgesproken reservering.

Overig

  • Belasting Toegevoegde Waarde (BTW)

Vertrouwen

Hoe werken recensies?

Zowel verhuurders als huurders van ruimtes mogen een recensie schrijven over hun ervaring met de ruimte en de (ver)huurder. Recensies geven jouw een goed beeld van de ruimte, verhuurder en huurder.

Wil je een recensie schrijven? Ga dan naar jouw reservering en geef jouw mening over de ruimte, huurder of verhuurder.

Wat is een geverifieerde identificatie?

Het geverifieerde identificatieproces is geïntroduceerd om van zowel huurders als ook van verhuurders te kunnen zien wie het zijn en hiermee meer vertrouwen op te bouwen. Door de geverifieerde identificatie weet jij met wie je mogelijk te maken krijgt. Wel zo fijn toch?

De geverifieerde identificatie wordt toegepast tijdens het aanmaken van ieder nieuw account. Onderdeel van deze identificatie is onder andere het koppelen van een sociaal profiel aan een Storage Share account, het uploaden van een kopie van je identiteitsbewijs en het invoeren van persoonlijke gegevens zoals jouw mailadres en telefoonnummer.

Wij zullen nooit persoonlijke gegevens delen met huurders of verhuurders. Ook zullen we nooit zonder jouw toestemming berichten plaatsen op jouw Facebook, LinkedIn of ander sociaal online profiel.

Verzekering

Ben ik als verhuurder verzekerd?

Dat ligt aan je eigen verzekering. Heb je nu een opstalverzekering? Licht deze dan in over jouw voornemen om een lege ruimte in je huis te verhuren. Hij zal jou informeren over de mogelijkheden.

Ben ik als huurder verzekerd?

Dat ligt aan je eigen verzekering. Heb je nu een inboedelverzekering? Licht deze dan in over jouw voornemen om een lege ruimte in je huis te verhuren. Hij zal jou informeren over de mogelijkheden.

De huurder heeft schade toegebracht aan mijn ruimte, wat moet ik nu doen?

Je kunt hem het beste hier eerst op aanspreken. Vervolgens zal de huurder contact op moeten nemen met zijn aansprakelijkheidsverzekeraar.

Mochten jullie er toch niet uitkomen, stuur dan even een mail naar info@storage-share.nl

De verhuurder heeft schade toegebracht aan mijn spullen, wat moet ik nu doen?

Je kunt hem het beste hier eerst op aanspreken. Vervolgens zal de huurder contact op moeten nemen met zijn aansprakelijkheidsverzekeraar.

Mochten jullie er toch niet uitkomen, stuur dan even een mail naar info@storage-share.nl

Moet ik mijn ruimte verzekeren als ik deze wil verhuren via Storage Share?

Ja, je bent verplicht om je ruimte te verzekeren als je deze wil verhuren via Storage Share. Neem daarom altijd eerst contact op met je opstalverzekeraar voordat je je ruimte gaat verhuren.

Moet ik mijn spullen verzekeren als ik deze wil opslaan via Storage Share?

Ja, je bent verplicht om je spullen te verzekeren als je deze wil opslaan via Storage Share. Neem daarom altijd eerst contact op met je inboedelverzekeraar voordat je je spullen op gaat slaan.

Geen antwoord gevonden op jouw vraag?
Neem contact met ons op via info@storage-share.nl of bel ons 085 - 06 07 686.